HTML

Frissülő infók netes pénzkereseti lehetőségekről!

VANNAK, AKIK MINDIG BIZTOSRA AKARNAK MENNI. EZ A LEGBIZTOSABB ÚTJA A SIKERTELENSÉGNEK! Elérhetőségem: munkak30@gmail.com

Friss topikok

Linkblog

Közbevetőleg: Részlet a kiváló internet-marketinges Erdélyi Norbert Internet-gulyás c. írásából!

2010.06.20. 15:13 netlovetta

"Miért (volt) érdemes üzleti blogot vezetni a magyar online piacon? Egy közösséget teremt, számodra kiváló lehetőség, hogy megismerd a célpiacod egyes tagjait és véleményeiket. Téged is jobban megismernek, a szakértelmedet, akár a (magán) emberi oldalad. Ez bizalmat épít a célközönségben, és követve növeli az értékesítéseid számát.

 

Nem beszélve arról, hogy a Google imádja jó helyre rangsorolni a blogod tartalmát. Tehát ha semmit sem értesz a keresőoptimalizáláshoz, akkor is jó helyezést érhetsz el a blogoddal, ha csak írod a szakmai cikkeidet, amely vélhetően tartalmazni fogja azokat a keresőszavakat, amelyeket az iparágaddal kapcsolatban használnak az ügyfeleid.

A vélemény szent?

Amikor ez a „blogolós” trend elkezdődött, fantasztikus élmény volt blogot vezetni (noha én viszonylag későn 2007ben kezdtem). Örültem a negatív kritikáknak is, mert lehetőséget adtak arra, hogy olyan kifogásokat is kezeljek, amelyek bennem nem merültek fel. Abban az időben valóban kialakult egy virtuális közösség, akik különféle (marketing) blogokon időről időre kifejtették a véleményüket.

Ez egészen addig tartott, amíg nem lett tömeges ez a jelenség. Egyik hónapról a másikra felhígult a kommentelők társasága, és a legtöbb céges blog olyan lett, mint az index.hu vagy a velvet.hu bulvár cikkek hozzászólásainak hangulata.

A blogokban tömegek jelentek meg, a kommentelők névtelenek lettek, vagy ostoba becenevek és nem létező email címek mögé rejtőztek. Közismert, hogy az emberből a tömeg és a névtelenség együtt a lehető legrosszabb viselkedési formát hozza ki. Ez a jelenség számos érdekes elemzésnek adhatna teret, de a Te szempontodból csak annyit jelent, hogy az üzleti blogodat már egyre kevésbé tudod arra használni, hogy növelje az értékesítéseid számát.

 A legrosszabb viselkedési forma

Az üzleti blogokon egyre ritkább az értelmes párbeszéd. A kommentelők vagy a szerzővel vagy a többi hozzászólóval kötekednek és személyeskednek, elterelve figyelmet az eredeti témától. Lényegtelen dolgokat emelnek ki, vonnak le téves következtetéseket, és fogalmaznak meg ítéleteket.

Az irigység megnyilvánulásának számos formája van: azt mondja, Te nem értesz a szakmádhoz, de ő a ’névtelen kommentelő’ majd megvédi a célpiacot az állítólagos „ármánykodásaidtól”. 2009 tavaszától őszig a wdm.hu blogomban ez már odáig fajult, hogy végül feltörték a weboldalamat, és volt aki az otthoni telefonomon zaklatott.

Egyegy ilyen pedig teljesen el tudja terelni a figyelmet a munkádról. Megteheted, hogy belemész a játékba és megpróbálod megvédeni magad vagy dönthetsz úgy, hogy nem reagálsz a beszólásokra. De mindkét megoldás rossz, mert ha leállsz „beszélgetni” egy olyan kommentelővel akit csak az irigysége vagy a rosszindulata fűt, jól nem jöhetsz ki belőle. Ha szó nélkül hagyod, a többi hozzászóló azzal vádol meg, hogy valami takargatnivalód van. Van még egy olyan eset is, hogy a többi, normális hozzászóló megvéd a beszólóktól, de az is csak arra jó, hogy elterelje a figyelmet az eredetei témádról.

Egy másik gyakori jelenség, ennek látszólag az ellentéte: Nagyon kedves, dícsérő hozzászólások a blogodban, valódi tartalmuk nincs, és csak azért születnek, hogy a kommentelő odalinkelhesse a saját weboldalát a Te (látogatott vagy magas page rankű) oldaladra.

Ezeket a tapasztalataimat csak azért írom le, mert úgy látom, hogy ez általános jelenség. Akárhogy is, tény, hogy az üzleti blogodat már nem tudod úgy bevételszerzésre használni, mint 2007 körül. Miért?

A véleményközlés kultúrája

Kiváncsiságból rákerestem egy Teleshopban kapható termék nevére a magyar és az angol nyelvű oldalakon. Mint ahogy minden termékkel kapcsolatban igaz, itt is van aki elégedett és van, aki nem az. Csak a negatív kritikákat vizsgáltam.  

A magyar véleményoldalakon így fogalmazzák meg az ellenvéleményüket a kommentelők. Majdnem szó szerint idézek egy tipikus véleményalkotási formát:   

„kitalálnak valamit eladják drágán, aztán rájönnek, hogy ez egy sz*r, betiltják, olcsó lesz, mások nagy lóvét látnak benne vesznek egy raklappal aztán sz*rérth*gyért a hülye embereknek elpasszolják.”  

Ugyanannak a terméknek a negatív értékelése angol nyelvű blogokon:

Kérdés: „Valóban jó a termék?”

Tipikus válaszok:

                        „No, definitely not”  [Nem, határozottan nem!]  

                „I'm having problems with it afterwards. It didn't help much. I recommend no   in investing in the product. Well. Decide for yourself.I've only experience!” [A használat után vannak problémáim. Nem segített igazán .. Nem ajánlom a termék megvételét. De döntsd el magad, nekem ez a tapasztalatom.]

Az elsőhöz hasonló véleményalkotási megnyilvánulás teljesen szokványos az üzleti blogokban is, ha jól megnézed nem is a terméket értékeli, hanem abbéli irigységét fogalmazza meg, hogy akik forgalmazzák mennyit keresnek vele, és akiknek van pénze megvenni azok meg minimum, hogy ostobák.

..."

Ígérem, hogy holnap és holnapután két újabb üzleti ajánlattal állok elétek. Megtenném már ma, de nagyon vasárnapi a hangulatom.

Legyen szép napotok!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://netlovetta.blog.hu/api/trackback/id/tr182095743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.