Most, hogy pillanatokon belül lezárul a regisztrációs lehetőség, érdemes kicsit körüljárni, mit is ígér valójában az Alphamarket Research Inc. (AMR). Nem szeretném ugyanis, ha sokan annak ellenére csalódnának, hogy hirtelen komoly összegben - vagy abban a tetszetős táblázatban megjelenő ezerdollárokban - reménykednének, amelyet belépéskor az oldalukon látnak, és az mégse érkezik a számlájukra az elkövetkezendő napokban.
Egyvalamit fontos tisztázni. Munka-, energia- vagy pénzbefektetés nélkül meglehetősen apró a valószínűsége annak, hogy valaki nagy halom pénzeket keressen még akár az interneten is. Ezzel valóban nem akarom kedvét szegni senkinek, aki regisztrált a Website Tester-programba, de úgy döntöttem, hogy ha valaki nem olvasta el az AMR vezérigazgatójával, Michael DeBiassal 2010. augusztus 17-én készült interjút (bár ennek a blognak az első posztjában leírt - a google toolbar használatával - beágyazott fordítóprogrammal ezt bárki megtehette), itt most én kivonatosan leírom, miről is szólt ez az interjú, illetve az a része, amely a pénzkereseti lehetőségeket illeti.
A továbbiak tehát az interjú általam kicsit "magyarabb" nyelvre konvertált részletei, mint ahogyan azt a fordítóprogram teszi.
Számos cég készíttet felmérést a honlapjáról, hogy észrevételeket gyűjtsön az idelátogatókról. De van egy csapda: csak nagyon kevés a felhasználó hajlandó befektetni időt egy ilyen felmérésbe...
Oldalunk teszterei ellátogatnak e cégek honlapjára ügyfeleink érdekében, hogy értékelje azt. Gondoskodunk arról, hogy csak azok a tesztelők, akik a honap célcsoportjába tartoznak, mérjék fel cég oldalait. Valójában minden teszter egyszerre potenciális új ügyfél (ha tetszik az oldal, a megrendelő cég egyben ajánlja is az oldalon található terméket a tesztelő számára ajánlott kuponért). Ez ugyan nem jelenti azt, hogy a weboldal tesztelő köteles megvásárolni bármilyen, az oldalon található terméket. De ha megtetszik egy, az oldalon található ajánlat, miért ne élnének vele? Ez arra ösztönzi a vállalatokat, hogy a teszter részére termék-vásárlási kupont ajánljanak fel. A vállalat szempontjából a szelvénynek kezdetben nincs költsége, a tesztelő szempontjából viszont hasznos lehet, ha egy, a tesztelt weboldalon látható termékre kap például egy $ 5 kupont, mint ha azt látná, hogy kap 20 cent árengedményt.
Vegyünk például egy olyan vállalatot, amely professzionális e-könyveket kínál. Egy olyan látogató, akinek csak öt perc ideje van, hogy értékelje az ezen az oldalon látható ajánlatokat, esetleg tovább lép. De a teszter, aki hosszabb időt tölt el az oldalon, hiszen ez a munkája, felfedezhet egy olyan e-bookot, ami az ő érdekeit is szolgálja - ha igen, így megvásárolhatja a kupon-rendszerben $ 5-onként US $ 1.20-ért a terméket. De azok a tesztelők, akik nem használják a kupont, is szereznek egy nagyon tiszteletreméltó, US $ 12 / óra pro-névleges jövedelmet. (Megj.: Hogy mit jelent: pro-névleges jövedelem, ezt ne kérdezzétek, mert én sem értem...) A cég csökkenti a költségeit annak a vizsgálatával, hogy ki vásárol kuponokat, és így jó eséllyel kap új ügyfeleket jobban átvizsgált a weboldalon keresztül.
Kérdésre, hogy mit jelent a regisztrált tesztelő számára megjelenő potenciális jövedelem?, a válasz a következő:
Ez a szám a maximális jövedelem, amit egy weboldal-tesztelő elérhet optimális körülmények között. Nem várható, hogy ezek az optimális feltételek az első naptól (az interjú időpontjában szeptember 1.) megvalósulnak, mert kell egy kis idő ahhoz, hogy felhalmozódjanak a tényleges honlap-vizsgálatok. Aztán persze sok múlik a weboldal teszter készségén (gondolom: szorgalmán) is. Mi azt tudjuk biztosítani nekik, hogy minden honlap-tesztert tisztességes módon az ő munkahelyi teljesítménye alapján kompenzálunk (fizetünk).
Eddig az interjúnak azok a részei, amelyek minket, tesztereket érintenek.
A kérdés, ami mindnyájunkban felmerülhet, hogy amikor "passzív jövedelemről" beszél az AMR, vajon mit is ért ezen pontosan? Ha betart minden ígéretét, akkor abból a medencéből, amelyben az egész világon alattunk csatlakozók száma látható, minden teszter által elvégzett munka után 0.005 % üti a markunkat. Ha csoportot is építettünk, akkor 10 mélységig lefelé a csoportunkban dolgozó teszterek által elvégzett munka után 2 % lesz a jövedelem. Aki tehát nem vállal konkrét weboldal-tesztelő munkát, ennek arányában várhat jövedelmet. Rosszul senki sem járhat, hiszen fizetni semmiért nem kell, ez logikus. Ezért még az se jár rosszul, aki végül is nem csinált semmit, csupán valamikor regisztrált az oldalra, mert ha a nemzetközi csoportjában lévők elég nagy számban elég sokat dolgoznak (ha jól keresnek, az nyilván lelkesíteni is fogja őket), akkor az AMR-cég ígérete szerint az is keres pár dollárt. Az persze nem valószínű, hogy ebben az esetben egy ilyen összeg fedezni fogja egy háztartás költségeit!
Egy fontos dolgot azért megjegyeznék - a biztonság kedvéért. Amíg a cégnél nem realizálódik bárki számára bármennyi jövedelem, tanácsolom, senki ne adja meg a közvetlen bankszámlaszámát, inkább nyisson egy AlertPay-számlát, és oda kérje a pénzét. Az AlertPay számlanyitáshoz a segédletet itt látod>>>